Logopeda

LOGOPEDA – mgr Anna Ulanowicz

LPGRUPADZIEŃ TYGODNIAGODZINA
13,4 – LATKIWTOREK13:30 – 14:00
25 – LATKIPONIEDZIAŁEK13:50 – 14:20
36 – LATKICZWARTEK13:50 – 14:20
GRUPOWE ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Logopeda – to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.

Zadania logopedy w naszej szkole:

– Dokonywanie diagnozy logopedycznej oraz opracowanie indywidualnego programu terapii logopedycznej;

– Terapia logopedyczna dzieci posiadających opinie i orzeczenia Poradni Psychologiczno Pedagogicznej ze wskazaniem na potrzebę zajęć z zakresu terapii logopedycznej;

– Współpraca z nauczycielami wspomagającymi, wychowawcami oraz pedagogiem szkolnym w zakresie tworzenia IPET dla uczniów;

– Współpraca z innymi specjalistami w zakresie diagnozy i terapii logopedycznej;

– Współpraca z rodzicami uczniów objętych terapią logopedyczną;

Ponadto:

Prowadzenie działań z zakresu profilaktyki logopedycznej, m.in.:

1. Wykonywanie badań przesiewowych mowy u dzieci z oddziału przedszkolnego celem wczesnego wykrycia zaburzeń w zakresie rozwoju mowy.

2. Prowadzenie grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci z Oddziałów Przedszkolnych.

3. Współpraca z nauczycielami w zakresie organizowania pomocy logopedycznej.

4. Organizowanie konkursów recytatorskich dla uczniów celem wspierania rozwoju mowy.

5. Organizowanie warsztatów i prelekcji dla rodziców w celu propagowania profilaktyki logopedycznej na co dzień oraz demonstrowanie prawidłowego wykonywania ćwiczeń artykulacyjnych i fonacyjno- oddechowych, jak również zabaw wspierających rozwój mowy dziecka.

Rozwój mowy dziecka jak i powodzenie w terapii zależy od wielu czynników, a w tym od wsparcia rodziców i zaangażowania w proces terapii dziecka, szczególnie poprzez systematyczne utrwalanie materiału i wykonywanie ćwiczeń w domu.


LOGOPEDYCZNE WSKAZÓWKI DLA RODZICA.

WSPÓŁPRACA – zapoznaj się z diagnozą swojego dziecka i dowiedz, jak możesz mu pomóc. Warto pracować nawet nad najmniejszą wadą wymowy, gdyż im szybciej dziecko opanuje system językowy, tym mniej trudności sprawi mu nauka czytania i pisania.

WYGOSPODAROWANIE CZASU – na początek wystarczy kilka minut dziennie. Podczas wspólnej zabawy utrwalicie materiał nad którym aktualnie pracuje dziecko z logopedą.

ŁAP OKAZJE – pozwól dziecku oblizać talerz, puszczać bańki mydlane w kąpieli; pobawcie się na zakupach w wyszukiwanie produktów z listy, zawierających aktualnie ćwiczoną głoskę; utrwalajcie podczas spacerów poznane wierszyki.

HIGIENA JAMY USTNEJ – przypominaj aby  po każdym posiłku dziecko umyło ząbki, a przed snem nie podawaj do picia słodkich napojów.

ODDECH – zwróć uwagę jak oddycha dziecko podczas snu; jeżeli oddycha ustami, poproś pediatrę o ustalenie przyczyny; nieprawidłowy tor oddychania (przez usta) może być skutkiem na przykład obniżonego napięcia mięśniowego lub powiększonego migdałka; taki sposób oddychania determinuje nieprawidłową wymowę.

PYTANIA I ODPOWIEDZI– odpowiadaj na pytania dziecka cierpliwie i wyczerpująco, sam także zadawaj pytania, na przykład dotyczące przeczytanej bajki czy wspólnie obejrzanego filmu; wzbogacisz słownictwo dziecka oraz nauczysz je właściwego posługiwania się akcentem, rytmem i melodią.

NAGRODY– chwal swoje dziecko przy każdej okazji !!!

Scroll to Top
Skip to content